پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X230t

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X230t

۴۳۲ بازديد

 

تبلت-لپ تاپ چرخشی لمسی Lenovo Thinkpad X230T

یک لپ تاپ استوک همه کاره برای حرفه ای ها. انعطاف پذیری: این ویژگی، برای ThinkPad X230t ِقابل تبدیلِ سری بیزینسِ لنوو بسیار مهم است. UMTS یکپارچه، سخت افزار با کارایی بالاست و قابلیت های اداری خوبی برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان کمی پولدارتر در دنیای کسب و کار است.

قابلیت تبدیل یک رسم قدیمی در لپ تاپ های سری بیزینس می باشد. که این ویژگی تنها دلیل استفاده کارکنان از یک لپ تاپ تبلت شو که ترکیبی از رایانه و تبلت است نمی باشد. عواملی چون ارگونومی بودن، قابلیت اطمینان و امنیت نیز برای مشتریان تجاری اهمیت دارد. الزاماتی که Lenovo در ThinkPad X230t آنها را رعایت کرده است.

X220T، همچنین ” تبلت X230″ خوانده می شود، که هنوز از صفحه نمایش 12?5 اینچی IPS استفاده می کند که می توان با انگشتان دست و همینطور قلم دیجیتال نیز با آن کار کرد. بیشترین بهبودی که در سخت افزار موجود در بدنه می توان ایجاد کرد: با Corei5-3320M و i7-3520M اکنون می توانید آخرین پردازنده های اینتل Ivy Bridge که با عملکرد بهتر و بهره وری انرژی ارائه شده اند داشته باشید.

لپ تاپ استوک

حافظه برای همه نسخه ها 4 گیگابایت است و می توانید بین HDD ها و SDDها انتخاب کنید. که متاسفانه برای هرکدام باید قیمت جداگانه ای بپردازید.

لنوو با HP EliteBook 2760p، Dell Latitude XT3 و Fujitsu Lifebook T902 رقابت سنگینی دارد. در این بررسی نشان داده می شود که آیا X230t ارزش شهرت ThinkPad را دارد.

مشخصات کلی:

  • پردازنده: Core i5 2.6 GHz نسل 3
  • حافظه رم : (4GB DDR3 (max 16GB
  • هارد دیسک: (320GB (7200rpm که Max 2.0 TB & SSD
  • گرافیک: Intel HD 4000 upto 1.7GB
  • صفحه نمایش: 12?5 اینچی Multitouch HD 300 NIT Wide-Viewing (IPS) Panel (1366×768) به علاوه قلم
  • وزن: 1?60 کیلوگرم
  • اتصالات:

HD Camera – USB 3 – WiFi – Lan – Fingerprint Reader – Bluetoothe – VGA – Display Port – 1 Express Card 54mm, 1 USB 2.0, 1 Kensington Lock, 1 Docking Station Port, Audio Connections: Headset (3.5 mm stereo jack), Card Reader: 4-in-1-Card reader (SD/SDHC/SDXC/MMC), 1

  • ویندوز 7 – 8?1 – 10 رایگان

بدنه:

در نگاه اول X230t به نظر می رسد یک Subnotebook کلاسیک از سری ThinkPad است. بدنه پلاستیکی مشکی، که توسط منیزیمِ محکم تقویت شده و طراحی لبه ای معمولی همانند دیگر دستگاه های این سازنده است. اگر ما آن را به طور مستقیم با نسخه X230 مقایسه کنیم می بینیم که این لپ تاپ تبدیل شونده بسیار بزرگتر است: نه تنها از نظر وزن (1?35 در مقابل 1?8 کیلوگرم) بلکه ابعاد آن نیز (عمق: 206 در مقابل 260 میلی متر، ارتفاع 26?6 در مقابل 31?3 میلی متر) از آن مدل پیشی می گیرد. در میان چیزهای دیگر، این بزرگی به ظاهر باطری شش سلولی ای است که در پشت دستگاه قرار گرفته، همچنین یک پایه در زیر باتری قرار گرفته که نباید برداشته شود. مهندسان لنوو همچنین باید زیر قاب صفحه نمایش را نیز بهبود می بخشیدند که باعث افزایش 4 سانتی متر عرض شده است: فضای از دست رفته می توانست برای مثال برای یک صفحه نمایش بزرگتر استفاده شود.

مکانیک صفحه نمایش تقریبا با مدل قبلی خود X220T یکسان است. مفصل مرکزی، که می تواند 180 درجه بچرخد، یونیت پایه را به صفحه نمایش متصل می کند و به سرعت تغییر شکل نوت بوک به تبلت کمک میکند. صفحه نمایش بسیار دقیق در موقعیت نهایی قرار می گیرد و بنابراین یک حس پایداری بالا منتقل می کند. در مقایسه با X230، صفحه نمایش کمی بیشتر باز می شود- برای ورودی های لمسی ایده آل نیست.

جدا از این نقد زیادی درباره کیفیت بدنه این دستگاه وجود ندارد. مقاومت در برابر فشار متمرکز و پیچش شاسی بسیار عالی است؛ ThinkPad به نظر می رسد خود را برای استفاده در فضای باز و بیرون به خوبی آماده کرده است. کیفیت ساخت با لبه های گرد دقیق و تغییر حالت دقیق مواد، متقاعد کننده است، هرچند چند شکاف دیده می شود که نشان می دهد کاملا پرفکت هم نیست و باعث می شود احساس منفی کمی هم داشته باشیم ولی در کل جمع بندی مثبت است- تنها یک تعداد رقیب مانند Fujitsu Lifebook T902 می تواند امتیاز بالاتری از نظر کیفیت ساخت بدنه به دست بیاورد.

اتصالات:

در کنار تراشه Ivy Bridge، دستگاه با یک USB 3.0 عرضه می شود. دو تا از سه پورت USB آخرین استاندارد انتقالی را پشتیبانی می کند؛ پورت سوم یک ” USB 2.0 طراحی شده” است. دستگاههای USB می توانند در این پورت شارژ مجدد شوند حت در زمانی که نوت بوک خاموش است.

به طور معمول برای دستگاههای سری بیزینس : لنوو از پورت HDMI صرفنظر می کند اما VGA و Display Port را به جای آن در نظر می گیرد. مهم نیست که آیا شما مایل به استفاده از یک پروژکتور قدیمی یا صفحه نمایش 30 اینچی با وضوح بالا هستید- X230t با تقریبا هر دستگاه خروجی (در صورت لزوم از طریق آداپتور) کار می کند.

اتصالات بیشتر توسط Gbit-LAN، پورت هدست و کارت خوان، استاندارد اتصالی بالایی برای این رده ایجاد کرده است. پورت های اضافی مانند eSATA یا FireWire می تواند از طریق ExpressCard/54 استفاده شود و سازنده همچنین یک داکینگ استیشن سازگار ارائه می کند. با استفاده از یک اسلات UltraBay می توان حتی دستگاه را به یک درایو نوری نیز مجهز کرد. یکی دیگر از مزیت ها این است که تمام پورت ها در عقب قرار دارند که مسیر گذاری برای کابل ها را ساده تر می کند.

صفحه کلید:

همانند دیگر ThinkPad های فعلی، صفحه کلید معمول نوت بوک ها با یک صفحه کلید جزیره ای مدرن جایگزین شده است. “Precision Keyboard” ممکن است برخی از کاربران تینک پد را در دراز مدت اذیت کند اما هیچ یک از ویژگی های شناخته شده و معروف آن از دست نمی رود. طرح ارگونومیک، کلیدهای بزرگ 15 × 15 میلی متری همانند قبل باقی مانده است، حداقل برای بیشتر قسمت ها، ازجمله موقعیت کلیدهای فانکشن و کلید Ctrl، اگرچه این را می توان در تنظیمات BIOS تغییر داد. متاسفانه Lenovo ThinkLight را به X230t متصل نکرده است اما شامل یک نور پس زمینه دو مرحله ای می باشد.

با توجه به این واقعیت که صفحه کلید مطابق با T530 و بقیه تینک پدهای بزرگتر است، کاربر نیازی نیست مصالحه ای در خصوص تجربه تایپ خود داشته باشد. ما در حال حاضر حرکت کلیدها را کاملا تنظیم شده و عالی ذکر کرده ایم، سر و صدای کمی گسترش می یابد و کیفیت ساخت عالی در بررسی های قبلی ارائه شده و ما فقط می توانیم آن را در اینجا مجدد ذکر کنیم: بیشتر رقبا نمی توانند با کیفیت این صفحه کلید رقابتی داشته باشند.

 

عملکرد سیستم:

دستگاه مورد بررسی ما دارای پردازنده Core i5-3320M است، پردازنده اصلی اینتل Ivy Bridge دو هسته ای و یک کلاک اسمی 2?6 گیگاهرتزی است. از طریق توربو بوست 2?0 ، CPU می تواند کلاک را تا 3?1 گیگاهرتز (2 هسته ای) و 3?3 گیگاهرتز (در 1 هسته ای) به ترتیب افزایش دهد؛ با توجه به اینکه ذخیره مصرف انرژی و دما نیاز است. i5-3320M با جدیدترین فرایند 22 نانومتری اینتل با ترانزیستورهای Tri-Gate ساخته شده و دارای TDP مشخص 35 واتی است.

گرافیک با یکپارچه سازی HD Graphics 4000 با 16 Execution Units (EUs) که بین 650 و 1200 مگاهرتز کلاک شده اند پردازش می شود. با توجه به کاربرد عملکرد قابل مقایسه با یک کارت گرافیکی low-end مانند AMD Radeon HD 6470M است. بر خلاف IGP عای قدیمی اینتل HD 4000 از استاندارد DirectX-11 رایج و سایر ویژگی های مدرن مانند OpenCL پشتیبانی می کند. راه حل های گرافیکی اختصاصی برای X230T در دسترس نیست.

تجهیزات حافظه ای انتخابی 1×4GB DDR3-1600 از پیشین ارتقا را آسان می کند اما در همان حال که حافظه تنها در حالت یک کاناله است- عملکرد گرافیکی به خصوص از آن رنج می برد. سیستم عامل و داده های برنامه های کاربردی بر روی یک فضای ذخیره سازی SDD 180 گیگابایتی ذخیره می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.