جمعه ۰۳ فروردین ۰۳

لپ تاپ ۱۴ اینچی استوک اچ پی مدل HP EliteBook 840 G1

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

لپ تاپ ۱۴ اینچی استوک اچ پی مدل HP EliteBook 840 G1

۳۸۵ بازديد

لپ تاپ استوک ۱۴ اینچی اچ پی مدل HP EliteBook 840 G1 می خواهد رقبای تجاری لنوو و دل را شکست دهد. به لطف یک طراحی نازک، لپ تاپ ۱۴ اینچی ما در اینجا نازک تر از همیشه است اما لازم نیست از پردازنده سریع Core i7، فضای حافظه کافی و قابلیت های جامع هم چشم پوشی کنید.

دستگاه های ۱۴ اینچی بخصوص در محیط های تجاری یک تعادل بسیار عالی میان نوت بوک های کوچکتر و لپ تاپ های بزرگتر ۱۵٫۶ اینچی ارائه می دهد. غالبا هر تولید کننده دستگاه های مختلفی را ارائه می دهد و این مورد هم برای لپ تاپ اچ پی صادق است.

اجازه دهید دسته بندی مدل جدید EliteBook 840 G1 را شروع کنیم. EliteBook می خواهد محصولی ممتاز باشد که از نظر قیمت و کیفیت یک قدم بالاتر از لپ تاپ ProBook 640 G1 قرار بگیرید. از طرف دیگر این دستگاه دارای یک رقیب گران قیمت تر به نام EliteBook Folio 1040 G1 است.

لپ تاپ استوک

 

در زمان عرضه لپ تاپ ۸۴۰ G1 اچ پی پیکربندی پایه تقریبا ۱۰۰۰ یورو (۱۲۸۴ دلار) قیمت داشت. برای این قیمت شما یک پردازنده Core i7-4600U، رم ۸ گیگابایتی و هارد اس اس دی ۱۸۰ گیگابایتی دریافت خواهید کرد. علاوه بر این یک ماژول یکپارچه UMTS و همچنین دو سیستم عامل وجود دارد. سایر پیکربندی ها را می توانید در جدول زیر مشاهده بفرمایید.

EliteBook 840 G1 (H5G18ET) EliteBook 840 G1 (F1R86AW) EliteBook 840 G1 (H5G28ET)
Core i5-4200U Core i5-4300U Core i7-4600U
۴ گیگابایت رم ۴ گیگابایت رم ۸ گیگابایت رم
۵۰۰ گیگابایت هارددیسک ۵۰۰ گیگابایت هارددیسک ۱۸۰ گیگابایت درایو حالت جامد
کارت گرافیک HD Graphics 4400 کارت گرافیک Radeon HD 8750M کارت گرافیکHD Graphics 4400
رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸  پیسکل رزولوشن ۱۶۰۰×۹۰۰  پیکسل رزولوشن ۱۶۰۰×۹۰۰  پیسکل
بدون ماژول WWAN بدون ماژول WWAN UMTS/HSPA+

از رقبای لپ تاپ ۱۴ اینچی استوک اچ پی مدل HP EliteBook 840 G1 می توان به محصولات Lenovo ThinkPad T440s  و Dell Latitude E7440 اشاره کرد. ما در این بررسی به مقایسه EliteBook 840 G1 با این دو لپ تاپ رقیب خواهیم پرداخت تا شما بهتر بتوانید برای خرید تصمیم گیری کنید.

بدنه لپ تاپ اچ پی مدل HP EliteBook 840 G1

در نگاه اول لپ تاپ HP EliteBook 840 G1 شباهت زیادی با لپ تاپ های ۸۲۰ G1 و ۸۵۰ G1 دارد. هنوز شما می توانید از فرم خمیده و یک طراحی نقره ای و مشکی استفاده کنید. بدنه لپ تاپ HP EliteBook 840 G1 از آلومنیوم و منیزیم ساخته شده است و تنها ۱٫۷۸ کیلوگرم وزن دارد. با این حال ضخامت ۲٫۱ سانتیمتر HP EliteBook 840 G1 می تواند به عنوان اولترابوک گزینه خوبی باشد و حمل و نقل مناسبی را فراهم آورد.

همانطور که گفته شد بدنه از آلومنیوم و منیزیم ساخته شده است و برای اثبات دوام و ماندگاری، لپ تاپ HP EliteBook 840 G1 تحت آزمایشات نظامی MIL-STD 810G قرار گرفته است. اچ پی ادعا می کند که این دستگاه بسیار محکم است و تحت فشار بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد.

لپ تاپ 14 اینچی استوک اچ پی مدل HP EliteBook 840 G1

نمایی از لپ تاپ اچ پی

درب لپ تاپ که صفحه نمایش را در آغوش خود گرفته است، توسط لبه های لاستیکی دور تا دور محافظت می شود و کیفیت بالای تصویر را به دنبال دارد. مقاومت در برابر فرو رفتگی با وجود بدنه نازکی که دارد در سطح ممتاز است. لولاها که واحد پایه و پوشش صفحه نمایش را به هم وصل می کند بسیار دقیق است و شما می توانید تنها با یک دست به راحتی آن را باز کنید. با صرف نظر کردن از برخی از جزئیات، هیچ انتقادی در مورد کیفیت ساخت وجود ندارد.

اتصالات لپ تاپ ۸۴۰ G1 اچ پی

EliteBook 840 G1 یک دستگاه حرفه ای است و به همین خاطر تنوع کاملی از پورت ها را ارائه می دهد. در کل ۴ پورت USB 3.0 به این معناست که می توانید لوازم جانبی زیادی را وصل کنید. نمایشگرهای اکسترنال (حداکثر دو عدد) از طریق VGA و DisplayPort  قابل وصل شدن هستند. با این وجود مجبورید از eSATA، اسلات ExpressCard و همچنین درایو نوری چشم پوشی کنید. شاسی این دستگاه نسبت به نسخه قبلی بسیار کوچکتر بوده و به همین دلیل از پورت تاشو اترنت گیگابایت در آن استفاده شده است.

HP تمام پورت ها را در لبه ها توزیع کرده است و روی یک طرح عملی متمرکز شده است. فقط کانکتورهای پهن غیر معمول یا USB می توانند پورت های مجاور را مسدود کنند اما در اکثر موارد مشکلی ایجاد نمی کنند.

لپ تاپ 14 اینچی استوک اچ پی مدل HP EliteBook 840 G1

ارتباطات

لپ تاپ ۱۴ اینچی اچ پی مدل EliteBook 840 G1 از آداپتور وایرلس دو بانده اینتل مدل Wireless-N 7260 پشتیبانی می کند و نسخه بلوتوث ۴٫۰ و همچنین استاندارد های وایرلس ۸۰۲٫۱۱a / b / g / n را در باندهای ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می کند، اما جدیدترین گزینه ای که خیلی سریعتر از ۸۰۲٫۱۱ ac باشد نیست. بسته به روتر، حداکثر سرعت انتقال به ۳۰۰ مگابیت در ثانیه محدود می شود.

تست های عملی نشان داده است که لپ تاپ الیت بوک از کیفیت سیگنال خوب و اتصال پایدار در مسافت های طولانی تر برخوردار است. نتایج بدیهی است که به ترکیب لپ تاپ و روتر بستگی دارد. کانفیگ بالاتر این لپ تاپ به یک آداپتور آنبرد UMTS / HSPA + هواوی مجهز شده است که حداکثر سرعت انتقال ۵٫۷۶/۲۱٫۶ مگابیت در ثانیه را فراهم می آورد. آنتن ها و کابل های لازم باید در کلیه پیکربندی ها از قبل موجود باشد بنابراین استفاده از یک کارت WWAN اضافی نباید مشکلی به وجود بیاورد.

ما وب کم و میکروفن آرایه ای ۸۴۰ G1 را در نسخه های قبلی دیده ایم. در حالی که ضبط صدا بسیار واضح و متعادل است اما دوربین تنها وضوح ۰٫۹ مگاپیکسل را ارائه می دهد که ممکن است برای نیازهای شما کم باشد، اما در صورتی که از اسکایپ یا برنامه های مشابه استفاده می کنید می تواند شما را راضی نگه دارد.

امنیت

لپ تاپ اچ پی بسیار ایمن است و EliteBook هم به چند قابلیت مهم برای امنیتی پایدار مجهز شده است. این لپ تاپ اچ پی نه تنها از بایوس در مقابل دسترسی های غیر مجاز محافظت می کند بلکه با استفاده از رمزنگاری TPM برای هارددیسک و خوانند SmartCard امنیت اطلاعات شما را تضمین می کند. یک اسکنر اثر انگشت و یک قفل کنسینگتون هم برای جلوگیری از سرقت های فیزیکی وجود دارد. تمام قابلیت های امنیتی توسط برنامه ای به نام HP Client Security Suite مدیریت می شود.

تجهیزات جانبی لپ تاپ HP EliteBook 840 G1

در صورت تمایل می توانید سیستم عامل Windows 7 Professional که از قبل نصب شده است را به ویندوز ۸ پرو ارتقاء دهید. جعبه شامل دی وی دی های لازم است اما شما مجبور به درایو نوری اکسترنال هستید. سایر لوازم جانبی شامل آداپتور برق ۴۵ وات و همچنین برخی از بروشورها می باشد.

جدا از چند برنامه سیستمی مانند HP Connection Manager یا نرم افزارهایی برای تهیه نسخه بکاپ، ویندوز کاملا تمیز به نظر می رسد و برنامه هایی که حافظه استفاده می کنند در آن وجود دارد. شما حتی می توانید برنامه هایی مانند Power DVD یا YouCam را به راحتی حذف کنید و ظرفیت هارد خود را بالا ببرید.

تعمیر و نگهداری

بار کردن لپ تاپ در دفترچه راهنمای اچ پی به خوبی توضیح داده شده است. قطعات مهم مانند حافظه ( ۲ اسلات اشغال شده)؛ هارددیسک (در اسلات ۲٫۵ اینچی؛ اسلات M.2 خالی) یا دو ماژول وایرلس را می توان بدون هیچ ابزاری در پایین دستگاه پیدا کرد. شما فقط باید اهرم را قبل از خارج کردن پوشش شل کنید. تعویض باتری مشکلی ندارد چونکه ماژول به دستگاه متصل نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.