جمعه ۰۳ فروردین ۰۳

تزیین حیاط

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

تزیین حیاط

۳۸۰ بازديد

وقتی به حیاط خانه خود نگاه می‌کنید چه چیزی می‌بینید و چه احساسی دارد؟ آیا این همان حیاطی است که همیشه آرزو داشتید؟ ویا فکر می‌کنید می‌توانید این فضا را به فضایی زیباتر و دلنشین‌تر تبدیل کنید؟ اکنون زمان آن رسیده است که تغییرات زیادی را در حیاط خانه خود به وجود بیاورید و رویاهای خود را تحقق ببخشید. شما با چند ایده ساده و تزیین حیاط  خود می‌توانید این فضا را به فضایی زیبا و دل‌انگیز برای خود و خانواده‌تان تبدیل کنید و لحظات خوشی را در آنجا بگذرانید.

 

حیاط قلب خانه است!

خانه فضایی مسقف است که افراد برای حفظ آرامش خود به دور از جنجال و هیاهوی دنیای بیرون به آن پناه می‌برند. در واقع تقریبا تمامی افراد به این گفته ایمان دارند که هیچ مکانی خانه نمی‌شود! قلب تپنده خانه حیاط خانه است که آرامش درون خانه را به فضای باز متصل می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد بر این باور هستند که  شیرینی زندگی و حیات را به خوبی می‌توان در حیاط حس کرد. شما به راحتی می‌توانید این فضا را به فضای منحصربه فردی تبدیل کنید. برای اینکار با ما همراه باشید!

 

در حیاط خانه از سایه‌بان چتری استفاده کنید!

استفاده از سایه‌بان چتری یک ایده شگفت انگیز برای تزیین حیاط است. اینکار همانند این است که لباسی را به تن حیاط بپوشانید و زیبایی خاصی را به آن ببخشید. با وجود سایه‌بان در حیاط، این محیط به محیطی دنج تبدیل می‌شود و شما می‌توانید در روزهای آفتابی و یا در بارش باران به زیر سایه‌بان بنشینید و با نوشیدن یک فنجان چای از زیبایی محیط اطراف خود لذت ببرید.

اگر برای شما مقدور است می‌توانید به جای سایه‌بان از سازه‌های آماده پاسیو در یک از گوشه حیاط استفاده کنید. با اینکار در عین حال که در فضایی مسقف قرار دارید، به راحتی می‌توانید از زیبایی محیط بیرون لذت ببرید. همچنین، می‌توانید میز صبحانه خود را به این مکان انتقال دهید و روزهای تعطیل صبحانه خود را در آنجا میل بفرمایید.

تزیین حیاط

آشپزخانه کوچک خود را در حیاط خانه راه بیاندازید!

وجود آشپزخانه‌‌ در فضای باز سبب می‌شود که آشپزی برای شما دل‌انگیزتر شود. شما با گذاشتن یک اجاق گاز کوچک همراه با یک قفسه برای چیدن وسایل مورد نیاز آشپزی به راحتی می‌توانید آشپزخانه خود را راه اندازی کنید. بهتر است سایه‌بانی برای این آشپزخانه در نظر داشته باشید تا به راحتی در روزهای بارانی نیز بتوانید اینکار را انجام دهید. همچنین می‌توانید کودکان خود را نیز وارد روند آشپزی کنید و با اینکار حس نزدیکی بیشتری را در بین اعضای خانواده خود به وجود بیاورید.

اگر فضای کافی در حیاط دارید میز غذاخوری خود را نیز در فضای باز بگذارید و بلافاصله بعد از اینکه غذا پخته شد، غذا را بر سر میز بیاورید و با خوردن هر لقمه هوای تازه را درون ریه‌های خود ببرید. مطمن هستم که با اینکار غذا طعم ویژه‌ای پیدا می‌کند که حتی در بهترین رستوران‌ها امتحان نکرده‌اید. می‌توانید باغچه کوچکی درست کنید و صیفی‌جات خود مانند گوجه فرنگی و یا بادمجان را پرورش دهید و در پایان هفته با خوردن بشقاب سبزیجات حس خوبی داشته باشید!

تزیین حیاط

حیاط خانه را با وسایل بازی ساده مجهز کنید!

مهم نیست که ترجیح می‌دهید در حیاط استراحت کنید و یا بازی کنید! در هر صورت بهتر است وسایل تفریح در حیاط مهیا باشد. برای اینکار نیاز به هزینه بالایی ندارید. می‌توانید تابی را در حیاط بگذارید. اگر فضای حیاط به اندازه کافی جا دارد یک فضای کوچک برای بازی گلف درست کنید و یا میز تنیسی را در حیاط قرار دهید. روزهای تعطیل بهترین زمان برای بازی است!

تزیین حیاط خانه با چند ایده ساده!

سینمای خود را در حیاط خانه راه بیاندازید!

اگر عاشق سینما و تماشای فیلم هستید به راحتی می‌توانید سینما را به درون حیاط خود ببرید و با استفاده از یک پروژکتور و یک صفحه اسکرین در حیاط در حین خوردن قهوه از دیدن فیلم‌های جدید سینمایی لذت ببرید. می‌توانید بعدازظهر یک روز تعطیل خانواده و دوستان خود را به صرف چای و سینما به حیاط دعوت کنید!

 

در حیاط خانه به اندازه کافی چراغ بگذارید!

اگر می‌خواهید بعد از ظهرها را در حیاط بگذرانید و جلسات کاری خود را مرتب کنید و یا اگر می‌خواهید بعد از اتمام کارها بر روی صندلی در حیاط بنشینید و کتاب بخوانید باید در حیاط چراغ بگذارید. با توجه به اینکه محیط حیاط محیطی است که باید حس آرامش را در فرد به وجود بیاورد از چراغانی بیش از حد بپرهیزید. وجود چراغ به اندازه کافی در حیاط ضروری است اما در تعداد آنها زیاده‌روی نکنید. اگر این امکان برای شما وجود داشت چراغ های حیاط را خاموش کنید و آتش کوچکی درست کنید و با آماده کردن چای ذغالی آخر هفته خوبی را در کنار هم بگذرانید!

تزیین حیاط

با استفاده از چمن مصنوعی حیاط خانه خود را همیشه سبز نگه دارید!

ممکن است حیاط خانه شما سیمانی باشد و یا ممکن است در شهری زندگی کنید که شرایط آب و هوایی به گونه‌ای است که امکان نگهداری از چمن طبیعی وجود نداشته باشد. شما به راحتی با استفاده از چمن مصنوعی می‌توانید حس طراوت را در حیاط خانه خود همیشگی کنید. این چمن بر روی تمام سطوح قابل نصب است و دشواریهای نگهداری از چمن طبیعی را ندارد و در تمامی شرایط آب و هوایی استفاده می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.