پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

دیوار چمن مصنوعی

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

دیوار چمن مصنوعی

۸۵۳ بازديد

دیوار چمن مصنوعی و نکاتی مهم درباره اجرای این ایده خلاقانه

شاید تاکنون تصور شما این بوده که چمن‌های مصنوعی تنها امکان اجرا روی سطح زمین را دارند. البته که این تصور بسیار درست است اما باید گفت با یک ایده خلاقانه یعنی اجرای چمن مصنوعی دیوار می‌توان به گسترش فضای سبز در جایی به غیر از سطح زمین کمک کرد نتیجه این خلاقیت باعث شده صاحبان ویلاها و کافه‌ها و بسیاری دیگر از فضای سبز دلپذیری بهره‌مند شوند. این ایده به شما کمک می‌کند تا رنگ سبز محیط پیرامونتان را با کمک پوشش لطیف چمن‌های مصنوعی گسترش دهید. اما چه نوع دبوارهایی شرایط اجرای چمن مصنوعی دارند و این که اجرای چمن مصنوعی روی دیوار با چه روش‌هایی امکان پذیر است. باید گفت به غیر از دیوارهای گچی و کاهگلی قابلیت نصب چمن مصنوعی روی انواع دیوارها وجود دارد.

 

نمونه کار اجرای چمن مصنوعی روی دیوار مجتمع تجاری ارک تجریش را با هم ببینیم

تصاویر زیر مربوط به اجرای چمن مصنوعی دیوار در پروژه تجاری ارگ تجریش می‌باشد که به ایده طراح فضای سبز این مجموعه با استفاده از نوعی چمن سه بافت و بسیار متراکم و با بهره گیری از مکمل‌هایی چون گلدان‌های چوبی و گل‌های مصنوعی و سنگ‌های تزئینی به پاشده است در مقابل این دیوار چمن مصنوعی یک سکو برای نشستن مردم وجود دارد که محلی برای گرفتن عکس‌های یادگاری آنها نیر می‌باشد.

 

در پروژه چمن مصنوعی روی دیوار ارگ تجریش از یک چمن مصنوعی تزئینی با ارتفاع الیاف حدود ۳۵ میل بهره‌برده شده که به نسل پنجم چمن‌های مصنوعی معروفند ساختار تولید این نوع از چمن‌ها تداعی کننده چمن طبیعی و چرخه زندگی آن است همین‌طور این نوع چمن‌ها دارای وزن بالائی نیز هستند، اما نگه داشتن و نصبشان روی دیوار بسیار آسان است.

اجرای دیوار چمن مصنوعی و آموزش روش‌های آن اجرای

چمن مصنوعی روی دیوار باید با کمک دو نوع چسب انجام شود که یکی از این چسب‌ها عایق رطوبت و مقاوم در برابر یخ زدگی است بگذارید ابتدا از اینجا شروع کنیم:

  • در مرحله اول چمن مصنوعی به ابعاد دیوار مورد نظر قواره بندی (سایز بندی) شده و برش می‌خورد.
  • سپس روی دیوار با رعایت ۳۰ سانت فاصله از اطراف آغشته به چسب صنعتی ۸۸۸۸ پارس (این چسب یکی از بهترین چسب های صنعتی ایران است) می‌شود بعد از آن پشت چمن مصنوعی یعنی زیره آن نیز به همین شکل یعنی با رعایت ۳۰ سانت فاصله آغشته به چسب صنعتی ۸۸۸۸ می‌شود و چمن مصنوعی روی دیوار نصب و چسبانده می‌شود.
  • در مرحله آخر دور تا دور چمن مصنوعی که ۳۰ سانت بدون چسب مانده آغشته به چسب پلی اورتان (همان چسب ضد آب که گفتیم) می‌شود تا لبه‌ها را آب بنده کرده و مانع از نفوذ آب بر پشت چمن شود.

این بریده‌ای کوتاه از روش اجرای چمن مصنوعی دیوار یا گرین وال می‌باشد. برای شنیدن کامل روش اجرای آن می‌توانید با ما تماس بگیرید یا این کار را به گروه اجرایی ما واگذار کنید.

 

اما آیا چمن مصنوعی روی دیوار اَرزان است یا خیر؟!

قیمت چمن مصنوعی دیوار

از بین انواع چمن مصنوعی چند مدل هستند، که برای اجرای آن روی دیوار مناسب هستند این مناسبت شامل ویژگی‌های زیر می‌شود:

ـ سطح یک دست الیاف

ـ چسبندگی مناسب روی دیوار

ـ نظافت آسان

-ظاهر مناسب

 

با مشخصاتی که گفتیم سه مدل از بین انواع چمن مصنوعی برای اجرا روی دیورا پیشنهاد می‌شود:

 

چمن مصنوعی مدل فیروزه

با قیمت هر متر ۸۳۰/۰۰۰ ریال

 

چمن مصنوعی مدل صدف

با قیمت هر متر ۱/۴۰۰/۰۰۰ ریال

 

چمن مصنوعی مدل سپیدار

با قیمت هر متر ۱/۳۵۰/۰۰۰ ریال

 

 

برای مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعی دیوار مراجعه کنید.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.