پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

لپ تاپ لنوو x240 – نسل 4 سبک

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

لپ تاپ لنوو x240 – نسل 4 سبک

۴۲۰ بازديد

معرفی اجمالی:

لپ تاپ استوک

با وجود اینکه مدل X230 بسیار شبیه به مدل X220 است، مدل X240 با طراحی کاملا متفاوت نسبت به قبل ارائه شده است. این مدل دارای پردازنده بسیار قوی و کارامد intel Haswell می باشد و طراحی باتری جدیدی نسبت به قبل دارد. این مدل تا جای ممکن نازک تر از مدلهای قبلی است که باعث افزایش و بهبود قابلیت حمل و نقل آن می شود. با توجه به تغییرات ایجاد شده می توان این مدل را یک ultrabook واقعی دانست.

قیمت این مدل با پردازنده Core i7، گرافیک HD intel 4400، هارد 256 گیگابایت، 8 گیگا بایت رم، و صفحه نمایش 12?5 اینچی غیرلمسی اچ دی، 1800 یورو است.

بدنه:

مهم ترین ویژگی در اولین نگاه ابعاد این محصول است. ابعاد این مدل (عمق×عرض×ارتفاع) بر حسب میلیمتر، 207×305×20 است. ضخامت این مدل 6 میلیمتر کمتر از مدل x230 است که باعث می شود بسیار نازک تر دیده شود. وزن این مدل 1450 گرم که 100 گرم کمتر از مدلهای قبلی است. ظرفیت باتری از 6wh در مدل X230 به حدود 47wh کاهش یافته است. کیفیت ساخت شاسی بسیار خوب است و از لحاظ استقامت در حد مدل X230 باقی مانده است. علی رغم همه جنبه های مثبت، این مدل ضعفهایی نیز دارد. برای مثال، حتی فشار کم بر روی قسمت قرارگیری درست زیر کیبورد، در کنار تاچ پد (پالم رست)، باعث تحت فشار قرار گرفتن شکاف کارت خوان هوشمند (رم ریدر) می شود. به همین صورت قاب دور صفحه نمایش و بالای باتری نیز به راحتی کج می شود. البته این موارد نمی تواند به عنوان مشکل اساسی در نظر گرفته شود.

کیبورد:

صفحه کلید مدل X230، با مدل جدید چیپست دار طراحی شده بود که در X240 نیز همان فناوری مورد استفاده قرار گرفته است: قاب صفحه کلید ثابت است و هیچ تکانی نمی خورد، بالا و پایین رفتن کلیدها با سرعت متوسطی صورت میگیرد که این صفحه کلید را برای استفاده در تایپ های طولانی و بدون هیچ مشکلی، توسط تایپیست هایی که به صفحه کلید Thinkpad عادت دارند مهیا کرده است. افرادی که تازه با مدلهای Thinkpad آشنا شده اند زمان بیشتری برای هماهنگ شدن با صفجه کلید غیرمعمول این مدلها نیاز دارند. به خصوص درمورد دکمه های ctrl,Fn, print.

سیستم روشنایی صفحه کلید ThinkLight برداشته شده است (همان طور که انتظار می رفت)، فقط بک لایت صفحه کلید با همان دو سطح روشنایی قبلی باقی مانده است.

 

قابلیت اتصال:

دارای 2 پورت USB 3.0، یک پورت VGA، یک پورت Display، یک پورت قفل ضدسرقت، پورت Docking station، پورتهای صوتی: ترکیبی از ورودی و خروجی، رم ریدر SD، SPHC، SDXC، MMC، یک پورت کارت هوشمند، 1 حسگر اثر انگشت خوان، سنسورهای GPS

محل قرار گیری پورت ها برای افراد راست دست عاقلانه و قابل دسترس در نظر گرفته شده اند، به طوری که هیچ کابلی در مسیر کابل دیگر مزاحمتی ایجاد نمی کند.

شبکه ارتباطی:

  • (Intel I218-LM Gigabit (10/100/1000MBit
  • (Intel Wireless-AC 7260 (a/b/g/n/ac
  •  Bluetooth 4.0
  • Ericsson N5321gw

از دید استانداردهای ارتباطی هر چیزی که انتظار داشته باشید در این مدل موجود است. Wireless-AC 7260 به راحتی دستگاه را برای شبکه های بی سیم پر سرعت مجهز کرده است. با استفاده از دو آنتن موجود، قادر به استفاده از هر دو گروه 2?4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز، تا 867 مگابیت بر ثانیه است. بلوتوث 4?0 نیز برای فواصل کوتاه بسیار مفید است. برای اتصال به گوشی های هوشمند، کیبورد و ماوس. طبق ادعای لنووو وب کم 720p، در شرایط با نور پایین به خوبی کار میکند که می تواند برای کنفرانس های ویدیویی بسیار خوب باشد.

 

عملکرد سیستم:

عملکرد سیستم به طور کلی خوب است، ولی تحت فشار لود کامل، CPU و GPU با مشکل روبرو می شوند. این مشکل شاید در زمان استفاده از نرم افزارهای Office، مرورگرهای وب، ویرایش عکس و یا در زمان پخش ویدئو به چشم نیاید، اما در هنگامی که می خواهیم فایل های صوتی یا ویدئویی را تبدیل کنیم، در زمانی که در مقایسه با پردازنده های معمولی، میزان عملکرد CPU کاهش می یابد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. مورد دیگر RAM این مدل است که حداکثر 8 گیگابایت ظرفیت دارد و فقط در یک اسلات قابل دسترسی است که باعث می شود در حالت تک کانال مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع نه تنها عملکرد RAM را کاهش می دهد بلکه عملکرد گرافیکی را نیز کاهش می دهد زیرا به پهنای باند حافظه بستگی دارد. در حالت دو کاناله ممکن است سرعت پردازش گرافیکی موثر حدود 20 درصد افزایش یابد. با این حال، با توجه به mass storage سریع آن، نتایج آزمون PC Mark بسیار خوب است. امتیاز13472 در طول  PC Mark Vantage  و امتیاز 4388  در طول PC Mark 7 به دست می آید.

 

بازی:

این مدل برای بازی پیشنهاد نمی شود و تنها زمانی که استفاده از پردازنده در برنامه های دیگر به حداقل برسد،  برای بازی های ساده ای مانند Tomb Raider می تواند قابل استفاده باشد.

 

نویز سیستم:

در حالت +TurboBoost ، از رنج 0 تا 41?6(db(A، است در حالی که به حداکثر سرعت فن می رسیم. اگر این حالت غیرفعال شود، تست (33?7db(A، را نشان می دهد. وقتی فن در زمان بیکاری دستگاه کار می کند، در مرحله 1 به سختی در db(A) 28.2  قابل شنیدن است. به طور کلی، طرفداران ThinkPad X240 میزان نویز و صدای سیستم را کم و بدون نوسان ارزیابی می کنند.

 

حرارت سیستم:

به طور کلی، دمای  ThinkPad X240 بسیار مناسب است و تنها در زمانی که در حالت Full Load قرار می گیرد، و در ناحیه بسیار کوچکی اطراف APU در حالی که +TurboBoost برای کاهش انتشار صدا غیر فعال شده است، حدود 50 درجه سانتیگراد است. هنگامی که فن با سرعت بالا در حال کار کردن است، نقاط بحرانی حدود 8 درجه سردتر می شود. همانطور که می دانیم، سرعت چرخش فن باعث افزایش کارایی CPU نمی شود، فقط باعث خنک تر شدن اجزای ThinkPad و شاسی آن می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.